Pepi en Kokki

Op naar het Leenderbos

Weer een weekendje weg naar een plek van Staatsbosbeheer. In de provincie Brabant nabij Valkenswaard vind je de logeren bij de boswachter plek Het Leenderbos. We reserveren plek no 2 met stroom en hond toegestaan. Bij aankomst even aanmelden bij het scherm zoals bij alle plaatsen van logeren bij de boswachter. Even inparkeren op de plaats en we gaan ons plekje eigen maken met de kampeer spullen. We hebben twee Extra personen bij ons die gaan in een tentje slapen. Binnen een half uurtje staat alles op zijn plek. Luchtbed opgepompt en over het tentje nog een extra tarp gespannen. Even de camping bekijken en het sanitair gebouw wat er allemaal prima uitziet.

Enkele afbeeldingen van camping Leenderbos

ChefkokParkeerplaatsLeenderbosLosloop gebiedPepi en KokkiLeuk speelgoedHet kamp

Heerlijk eindeloos door de leender bossen wandelen.

Vanaf de camping loop je langs de parkeerplaats direct de bossen in. Een zeer groot losloopgebied voor de hond begint aan de camping. Afwisselend bosgebied met zandpaden maken het een mooi wandelgebied. Er zijn verschillende routes te wandelen maar wij lopen meestal op gevoel....en zijn dan de weg kwijt. Maar de weg terug naar de camper is altijd weer terug te vinden via de telefoon. De weg naast de camping daar hoor je overdag helaas wel het verkeer van, maar in de avond valt het wel mee. De vuur hut was helaas dicht maar de volgende keer als we weer hierheen gaan hopen we dat alles weer volledig open is. Ook zijn de twee kids die mee waren op de fietsen naar Valkenswaard geweest om wat te winkelen en rond te kijken. Na terugkomst natuurlijk wat lekkers bij de koffie. In de avond wat te eten bakken op de party gril en we kunnen er weer tegen. In de avond kwamen er steeds meer sterren tevoorschijn. De volgende morgen is het nog koud maar toch eten we het ontbijt buiten. In de middag nog een wandeling door het bos en dan richting het familie restaurant De Clown. Lekker een pannenkoek en wat patatten naar binnen werken en dan weer terug door het bos naar de camping. Wij vinden deze plek van de boswachter erg fijn en komen zeker nog een keer terug.

Nog een keer naar het Leenderbos

De tweede keer gaan we naar het Leenderbos met zijn tweetjes (En de hond natuurlijk). We boeken hetzelfde plekje no 2 een andere optie was no 9 dus veel keuze was er niet. Voor het aansluiten van de stroom hebben we zeker twee kabels nodig. Indien je een kabel te kort komt kun je altijd kijken of de boswachter er eentje voor je te leen heeft. Een hapje eten en we gaan op pad want de hond heeft er weer zin in. Na een kleine 10 minuten lopen gaat het regenen we hebben natuurlijk niks bij ons geen jas en geen plu. Maar we gaan gewoon door met onze wandeling en we zijn bijna weer droog als we terug komen. In de avond een filmpje die downloden we altijd van te voren thuis. De volgende dag moeten we weer voor 12 uur weg zijn dus rijden we even voor 12 uur naar de eerste parkeerplaats in de buurt van het Staatsbosbeheer complex. Daar kan je zeer mooie wandelroutes lopen wij lopen de blauwe. Wisselend dicht bebost maar ook langs een stukje water waar veel sporen van reetjes te zien zijn. Na een klein uurtje lopen we ook langs wat bomen waar veel grote vlinders in zitten. Aangekomen op de parkeerplaats bakken we wat worstjes met een broodje. De voorbijkomende wandelaars zie je de geur van de gebakken worstjes opsnuiven...Op naar de volgende camper reis.